lauantai 11. heinäkuuta 2015

Miksi?

Miksi halusin lähteä vaihtoon?

En oo ihan varma mistä tää kaikki sai alkunsa, mutta uskoisin et joskus yläasteella aloin miettimään vaihtoonlähtöä ihan tosissani. Mun iskä oli nuoruudessaan kans Jenkeissä vaihdossa, ja on kertonu aika paljon vuodestaan siellä (Utahissa). Muita isoja syitä on myös se, että haluun tulla itsenäisemmäksi ja oppia hoitamaan asioita itse, ja tietenkin oppia sujuvan englannin kielen. Haluun päästä sisälle  vieraaseen kulttuuriin, oppia ja kokeilla uusia asioita, ja testata itteäni. Haluun myös nähdä, että miten pärjään toisella puolella maailmaa ilman suomiperhettä tai kavereita. Ajatus siitä, että saa tavallaan aloittaa kokonaan uuden elämän ihan vieraassa paikassa, on mun mielestä tosi kiehtova. Kun ekan kerran mainitsin vaihtoon lähdöstä mun perheelle, niin kaikki oli heti että ihan mahtavaa tottakai lähet jos vaan uskallat ja haluut! On mahtavaa kun kaikki on ollu tota mieltä ihan alusta asti! Niin hassua ajatella, että muutama vuosi sitten  sanoin "Sitten kun mä lähen vaihtoon.." ja nyt siihen on enää noin kuukausi aikaa?!


Mun lähtö on 19.8!


Miksi juuri Yhdysvaltoihin?

Mulle oli ihan alusta asti selvää, että valitsen Jenkit, en tainnut oikeestaan ees miettiä muita vaihtoehtoja.. En oo ikinä ennen käyny Jenkeissä, ja mua kiinnostaa niiden kulttuuri tosi paljon! Haluun kokee High Schoolin, amerikkalaiset juhlapyhät, promin, graduationin ja päästä matkustamaan mahollisimman monessa paikassa! Jenkeissä on niin paljon hienoja paikkoja, joissa olisi ihana käydä, upeita maisemia ja avoimia ihmisiä. Halusin jostain syystä kans lähtee mahdollisimman kauas, Euroopan kohde olis ollu mun mielestä jotenkin liian lähellä. Entiiä et miten muuten tähän vois vastata, Jenkit kuulosti (kuulostaa edelleen) vaan mulle parhaalta vaihtoehdolta!

♡ Sofia








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti