sunnuntai 4. lokakuuta 2015

Leslie High School

Koulu alko täällä 8. syyskuuta, en voi uskoo miten tää aika menee näin nopeesti..nyt on jo lokakuu! Käyn siis Leslie High Schoolia, jossa oppilaita on noin 500, eli suunnilleen sama mitä mun suomilukiossakin :) Tykkään tästä koulusta ihan superpaljon, kaikki on täällä ollu tosi mukavia, ja vaihtarit otetaan tosi hyvin vastaan ja huomioon. Oon senior, niinkuin kaikki vaihtarit täällä :) Tääl on thaimaalainen tyttö (Gust, joka on myös mun hostsisko), saksalainen poika, kaks japanilaista tyttöä ja suomalainen poika! Noitten lisäks on australialainen poika, joten en oo jostain syystä nähny vielä ollenkaan.


Mulla on lukkarissa tässä jaksossa siis Chorale, Drama, Government, German 4 ja English 11. Noiden lisäks mulla on vielä 0-hour choir "Morning gals", joka on siis vähän pienempi kuoro tytöille, ja se on kahesti viikossa tiistaina ja torstaina ennen koulun alkua 7:00...tosi aikasin! Sinne meen yleensä kaverin kyydillä, mutta muuten mennään koulubussilla kouluun! Ollaan meijän bussireitin viimeset jotka tulee kyytiin, joten matka koululle kestää vaan 10-15 minuuttia, joillakin se kestää lähes tunnin.. Yleisesti ottaen koulu on täällä paljon helpompaa, mut toisaalta ei, koska läksyä tulee aika paljon ja on hirveesti projekteja ja esitelmiä ja palautettavia lappusia. Eritysesti Government-class on työläs, meijän pitää joka viikko ettiä artikkeli aiheeseen liittyen ja tehä siitä tehtäviä ja tiivistelmä. Joka viikko on myös quiz sen hetkisestä kappaleesta. Tosta aineesta tekee erityisen vaikeen se, kun siellä käytetään hirveesti vaikeita termejä ja sivityssanoja joista en oo ikinä kuullukaan! Joskus testeissä on tosi vaikeeta vastata kysymykseen jos ei oo mitään tietoo mitä kysytään :D Onneks saan tunneilla käyttää kännykän kääntäjää vaikeisiin sanoihin :) Nyt oon kyl huomannu, etten hirveesti kääntäjää enää tarvii, ja kappaleiden lukeminenki sujuu jo paljon paremmin (se oli tuskaa alussa, kappaleet noin 10 sivusia..) joten enää ei oo stressiä siitäkään :)

Vaikka saksa onkin tosi helppoa, on se yks mun lemppari tunneista. Saksan ope on supermukava ja tunnit menee aina tosi nopeesti :) Tykkään kuorosta ja draamasta kans tosi paljon! Oon senior mun koulussa, mut oon kuitenki junioreiden enkussa, se on kurssi joka painottuu kirjottamiseen ja lukemiseen, joka on tosi hyvä juttu! Ne molemmat kehittää kielitaitoa tosi paljon! :) Kaikki testit on tosiaan monivalintaa, mut kysymykset on yleensä aika kierteleviä, mut onhan se helpompaa. Vieläkin naurattaa mun eka testi jonka täällä teinXD Se oli eka koulupäivä, Governmentin pri-test (alkutieto testi), ja ennen testiä opettaja sano et vastauksia ei saa arvata, eli jos ei oo mitään tietoo niin sit ei saa vastata. No, testissä oli 95 kysymystä, ja vastaisin noin 15 niistä... ja 7 niistä meni (tuurilla todennäkösesti) oikeinXD Toi oli kuitenkin alkutietotesti, ja ne on opiskellu sitä aiempina vuosina, ja kysymykset oli sellasia et ihanku mä oisin vastauksia voinu tietää. Tuloksia ei onneks lasketa loppuarvosanaan! :D Ja sen jälkeiset testit on menny onneks ihan hyvin haha :)


Mun päivät on täällä ihan superkiireisiä ja täynnä hirveesti ohjelmaa! Herään joka aamu noin 6:30 (ti ja to klo 5:45) ja koulua on kahdeksasta kolmeen. Meijän koulussa tarjotaan joka päivä ilmasta välipalaa kaikille jotka kuuluu johonkin koulun urheilujoukkueeseen, ite oon siis Varsity Cheerissä :) Toi on ihan huippujuttu, koska lunch on 10:35, ja koulun jälkeen on yleensä jo nälkä. Otetaan Gustin kanssa yleensä lunch mukaan kotoolta, mut joskus ostetaan koulusta, jos siellä on jotain hyvää :) Koulun jälkeen mul on noin tunti aikaa tehdä läksyjä ym. ja klo 4:15pm alkaa cheerharkat, jotka kestää kaks tuntia.

Leslie High tekee joka vuosi musikaalin, ja tän vuoden musikaali on Seven Brides For Seven Brothers! Auditionit oli viikko koulun alun jälkeen, ja minä ja Gust molemmat mentiin. Koelaulut oli avoimet, eli kaikki sai tulla katsomaan toisten esityksiä. Laulun lisäks piti lukee pieni pätkä käsikirjotuksesta. Mul kävi aika huono tuuri, koska olin kipee just koelaulu päivänä..mun kurkku oli tosi kipee ja muutenkin vähän heikko olo. Tein kuitenki parhaani, eikä ne sit loppujen lopuks mennykkää nii huonosti ku olin ennen sitä panikoinu! Sain musikaalissa yhden seitsemästä pääroolista (!!) , oon Liza, yksi niistä morsiamista :) En olis uskonu että saan noin hyvän roolin...Koelaulujen ajotus osottautu loppujen lopuks hyväksi, koska heti seuraavana päivänä tulin tosi kipeeks, enkä menny edes kouluun. Mul oli kuumetta joku 40 astetta ja joka paikkaan särki..Mentiin sitten lääkäriin Maryn kanssa, ja mulle annettiin antipiootit. Nyt oon kuitenkin jo täysin terve! :)

Cheertreenien jälkeen on siis joka päivä musikaalitreenit, jotka kestää noin kaks ja puol tuntia. Oon kotona yleensä viimeistään yheksältä, ja käyn suihkussa, syön, väännän läksyt loppuun ja meen suoraan nukkumaan. Mun elämä ei oo ikinä ollu näin täynnä ohjelmaa, oikeestaan kyl tykkään tästä että tekemistä on paljon! Viikonloppusin käydään aina kaupassa, ja välillä käydään ostoksilla meijän lemppari ostarilla, Meridian Mall:issa :) Tehään kans usein kaikkea kivaa meijän naapureiden kanssa, ja vietän aikaa kavereiden ja muiden ystäväperheiden kanssa, joskus saattaa olla jotain cheerjuttua myös :) Käydään noin kaks kertaa kuussa kirkossa, ja kirkossa käynti on mun mielestä täällä paljon kivempaa ku Suomessa haha. Siel on paljon rennompaa, se kestää alle tunnin, ja sen jälkeen on aina tarjolla ilmasta ruokaa! Se on kristitty kirkko, joten lähes kaikki mitä siellä puhutaan, on tuttua, englanniksi vaan :)


~Sofia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti