torstai 27. elokuuta 2015

Ensimmäiset päivät Lesliessä

Sunnuntaiaamuna bussi lähti hostellilta noin kahdeksan aikoihin suuntana La Guardian lentokenttä. Sieltä lensin aika pienellä koneella Detroitiin, jonne hostmom ja hostdad tulivat vastaan. Oli tosi jännittävää kävellä gatelta kohti matkalaukkuhihnoja, koska tiesin että siellä on odottamassa perhe, jonka luona asun seuraavat kymmenen kuukautta. Olin aiemmin jännittänyt ja miettinyt että mitä siinä tilanteessa pitäisi sanoa, mutta ihan turhaan, koska kaikki meni tosi hyvin ja luontevasti! Lähdimme ajamaan Detroitista kohti Leslietä, ja matkalla he kyselivät paljon Suomesta, ja kertoivat itsestään ja Amerikasta ja Lesliestä.

Ajomatka oli vain tunnin mittainen, ja matka meni muutenkin tosi nopeasti. Saavuimme kotitalolle, joka sijaitsee suuren maissipellon vieressä, maisema on tosi kaunis ja vihreä! Kotona oli vastassa hostperheen entinen vaihtari Martin, joka oli täällä vuonna 2013-14. Hän tuli jenkkeihin käymään kuukaudeksi, ja lähtee ensi lauantaina takaisin kotimaahansa tsekkeihin. Mentiin heti ensimmäisenä iltana hänen ja hänen kaverin kanssa syömään jäätelöt läheiseen jätskibaariin :)


Tässä asuu ihan meijän naapurissa kaks tyttöä, muistaakseni kaheksan vuotiaita, ja he oli käyneet laittamassa mun huoneen oveen tosi söpön kyltin ennen kun saavuin! Ihanasti tehty :)


Alotin täällä uuden harrastuksen, cheerleadingin! Se on siis koulun joukkue, ja meijän koulun joukkueiden nimi on Leslie Blackhawks. Oon tykänny cheeristä ihan tosi paljon, eikä oo tähän mennessä haitannu yhtään ettei oo mitään voimistelutaustaa, koska siellä on paljon muitakin jotka ei oo sitä hirveen kauaa harrastanu! Joukkuelaiset on ollu tosi mukavia ja auttanu kaikessa, koska en vielä todellakaan osaa kaikkia cheerejä (eli niitä kannustushuutoja) mitä meillä on, tai askelia niihin.. Siellä on tosi hyvä henki, ja kaikki kannustaa kaikkia kokoajan. Meillä on tähän mennessä ollu joka päivä noin kahen tunnin treenit, eikä koulukaa oo ees alkanu viel haha! Sit ku koulut alkaa, meillä on ymmärtääkseni joka päivä kahen tunnin treenit. Mä oon meijän joukkueessa yksi "flyereista" eli nousijoista, joita nostetaan ja heitellään!
Sain tänään cheer uniformun! Se on tosi hieno ja siinä on meijän koulun värit, oranssi, musta ja valkoinen. Me kaikki saatiin ne tänään kotiin, koska perjantaina on peli...vähän kyllä jännittää, koska se on ensimmäinen jenkkifutispeli missä oon cheerleaderinä, ja myös ensimmäinen missä oon ikinä käyny!


Mulla on tällä hetkellä asiat tosi hyvin täällä :) Mun hostperhe on aivan ihana, mulla on tosi kiva uusi harrastus, koti joka tuntuu jo kodilta, ihana oma huone ja kiva ympäristö. Ollaan suunniteltu, että mennään Chicagoon syksyllä! Ja tähän samaan perheeseen tulee siis myös toinen vaihtari, tyttö Thaimaasta! Tänne piti ensin tulla mun lisäks meksikolainen vaihtari, mutta se sitten jostain syystä vaihtukin. Aion myös mennä koulun kuoroon ja musikaaliin, joka on tänä vuonna "Seven brides for seven brothers". En oo tosta aiemmin kuullukaan, se on kuulemma aika vanha. En malta oottaa että koulut alkaa, ja saa tutustua lisää uusiin ihmisiin, toisaalta on ihan kiva lomailla vielä kun on lämmintäkin :)

~Sofia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti