tiistai 11. elokuuta 2015

Kurssivalinnat

Mun tulevassa koulussa, eli Leslie High Schoolissa lukuvuosi on jaettu kolmeen jaksoon, trimesteriin. Ollaan mun hostäidin kanssa tehty mulle kurssivalinnat ensimmäiseen jaksoon, myöhempiin tehdään sitten vuoden aikana myöhemmin. Tossa koulussa vaihtareille "pakollisia" aineita on US history, English ja American Government. Jokaisessa jaksossa on siis viisi kurssia valittavana.

Leslie Highn sivuilla on tällanen kurssiopas, mistä näkee kaikki kurssit mitä siellä voi opiskella, ja sieltä mäkin sitten katoin mitkä kurssit mua kiinnostaisi. Siellä oli ihan normikursseja, mitä suomalaisissa lukioissakin on, mutta myös joitain erikoisempia, mitä ei Suomessa ainakaan joka paikassa oo. Näitä erikoisempia oli mm. Drama (näyttelemistä ja ilmaisutaitoa), Leaderships (johtamistaitoja), Band (bändi, joka soittaa kaikkia musiikkityylejä, ja marssiorkesteri), Select Ladies Ensemble (eli siis joku tällainen lauluryhmä), Relationship studies (ihmissuhteiden muodostamisesta) ja Weightlifting (painonnostoa). Oli siellä paljon muutakin, en kuitenkaan ihan kaikkea tähän viitsi kirjoittaa :)

Tässä kuitenkin mun valinnat ekalle jaksolle:

Drama
US history

English
Choir
German

..ja sitten vielä syyslajina Cheerleading :)

Oon tosi tyytyväinen mun lukujärjestykseen ekassa jaksossa! Saksaa haluun opiskella sen takia, koska aion kirjottaa sen ylppäreissä eikä vuoden tauko tekis kielitaidolle hirveen hyvää.. ja kyllä saksa on mun mielestä tosi kiva kieli ja tykkään opiskella sitä! Kuoroon taas halusin ehdottomasti liittyä, koska tykkään tosi paljon laulaa, hassua että se on mulla nyt niiku oppiaineena, jota on oppitunti joka päivä. Lukujärjestyshän on jenkeissä joka päivä sama. Ja sitten toi englanti (eli heillä siis niikun äikän tunti) ja Amerikan historia on näitä "vaihtariaineita", mut kyllä mä meen opiskelemaan niitä tosi mielelläni sinne!!

Lopuksi vielä kuva mun high schoolista:




















♡Sofia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti