lauantai 22. elokuuta 2015

New York | day 1 and 2

Kun keskiviikko aamu(yöllä) huikeiden kahden tunnin unien jälkeen heräsin, en voinu ekana oikeesti ymmärtää että nyt mä lähden. Nousin, laitoin Into-paidan päälle, otin laukut matkaan, ja lähdettiin ajamaan kohti lentokenttää. Oli vähän haikeeta sanoo heipat, mutta tiiän että nään kaikki taas ensi vuonna, joten hyvillä mielin lähdin matkaan! Kentälle tuli mua saattamaan perheen lisäksi yksi parhaista kavereistani<3 Lensin siis ihan ensin Pariisiin (en oo muuten ikinä ollu yhtä sekavalla ja sokkeloisella kentällä..) ja sieltä sitten New Yorkiin. Lennot meni tosi hyvin, enkä eksyny kertaakaan!! En oo ikinä ollu Jenkeissä saati sitten Nycissä, joten ihan huikeeta että saadaan viettää nää viisi päivää täällä muitten vaihtareitten kanssa!

Ihan eka päivä meni tosiaan vaan saapumisessa meijän hostellille, joka on Manhattanilla. Kentällä oli vastassa yksi leirin leadereista  ja muutama muu vaihtari, jotka saapu samoihin aikoihin. Sieltä oli sitten bussikuljetus hostellille. Syötiin, ja jaettiin huoneet kaikille. Mun kanssa samassa huoneessa on toinen suomalainen, yksi tanskalainen ja yksi tsekkiläinen tyttö. Yli 24 tunnin valvomisen jälkeen väsytti ihan kamalasti, enkä tiiä oonko ikinä nukahtanu noin nopeesti.

Seuraavana päivänä herättiin aikasin, ja lähettiin joskus yheksän aikaan metrolla kohti Time Squarea, oli kyllä hienon näkönen paikka! Siellä oli tosi paljon ihmisiä, ja ilma oli ihan järkyttävän kuuma! Saatiin siellä vapaa-aikaa kierrellä ja ottaa kuvia, käydä kaupoissa, tai mitä nyt ikinä haluttiinkaan tehdä.

Time Squarelta lähettiin kävelemään kohti kirjastoa.

Kirjastolta lähdettiin Grand Central Terminaliin, isolle juna-asemalle.

Sitten lähettiin käppäilemään kohti paikkaa, joka on tähän mennessä yks mun lemppareista Nycissä: Rockefeller Centerille! Siis superkorkea rakennus, oisko ollu 70 kerrosta, ja ihan ylhäällä on näköalatasanteita, josta näkee koko New Yorkin ylle! Oli ihan huikeet näkymät, ja saatiin otettua tosi upeita kuviakin!

Pitkän päivän ja suuren kävelymäärän jälkeen lähdettiin takaisin hostellille syömään päivällistä. Koko päivä oli ihan mahtava, ja täytyy sanoa että oon ihan rakastunut tähän kaupunkiin! Päästiin käymään tosi hienoissa paikoissa, ja Rockefeller Centerin jälkeen käytiin vielä Central Parkissa, josta mulla ei oo kuvia, koska kamerasta loppu akku...onneks mennään sinne vielä myöhemmin :)

Illalla joskus kahdeksan aikaan kokoonnuttiin vielä homeroom meetingiin (meidät olis siis jaettu neljään pienempää ryhmään) ja lähdettiin metrolla takaisin Time Squarelle! Koko paikka oli mun mielestä tuhta kertaa hienompi illalla kuin päivällä. Näytti niin hienolta kun kaikki valot ja screenit loisti siellä pimeässä, ja kaikki kaupatkin oli auki vielä kymmenenkin jälkeen. Oli siellä kyllä toosi paljon enemmän ihmisiäkin!